Supertaxi!


♥♥♥ Kommentarer 0
Morrrn!

Glömde att skriva hur min onsdag slutade sen tillslut:

Vid ca 00.40 ville de jag var där med åka hem. De hade skjuts, inte jag. Men jag sa det är luugnt, jag tar ringlinjen hem! (för den brukar jag åka med, går direkt hem, stannar bredvid mitt hus) Så de åkte, jag satte mig för att vänta på bussen som jag trodde skulle komma 01.10. Ingen buss kom. Jag läser på tidtabellen. VAFAN bussarna går varje xx.40. Så JAHA, vänta 30 minuter till, helt i onödan när jag kunde gått ut direkt när de andra drog hem egentligen. Jaja. Väntar. Ingen buss kommer. VAIHELVETE. Jag har ju kollat tidtabellen på rätt dag och allting! (mån - fre). Så jag kollar IGEN. Och då ser jag. Ett putteliuttelitet "F" står bredvid "01.40". Hjärtat sjönk. För er som inte fattar, så betyder "F", fredag. Blev så jävla sur på mig själv, suttit och väntat bland alla fjortisar en HEL TIMME i onödan när allt jag ville var att ta mig därifrån. Och ja, jag vet att jag kunde tatt taxi direkt men det är liiite skillnad på 100kr eller 15kr hem faktikst. Så jag sket i vad det kostade, hem måste jag ju. Gick direkt till taxi rutan, där det som tur är redan står en taxi.

Frågar om jag får åka på 100kr till Väster. "Haha, ja det kostar nog mindre än så" får jag till svar av en jättetrevlig man. *YES!* Han var super trevlig och stannade taxametern(?) på 80 kr. Har aldrig åkt så billigt hem ifrån stan. Brukar alltid kosta ca 120. SÅ NU TÄNKTE JAG GÖRA LITE GRATIS REKLAM TILL TAXI BOLAGET MED DEN TREVLIGE TAXI CHAUFFÖREN SOM GJORDE ATT JAG INTE GICK OCH LA MIG
HELT SÅ SUR OCH FÖRBANNAD SOM JAG VAR INNAN!


Så nu tycker jag att alla som läser det här och bor i Motala (eller i närheten)
lägger in telefonnummret i mobilen på direkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0