Andra insparksdagen!


♥♥♥ Kommentarer 1
Klockan är 19:35 och jag är HEMMA! Så himla skönt! Okej, vet att det här låter lite motsägelsefullt med tanke på att förra inlägget var så pepp men shit vad uttröttad jag är! OBS! inte uttråkad utan uttröttad! Det tar verkligen på krafterna att Insparka och det är bara andra dagen! Så ikväll skippar jag utgången och kör på myskväll hemma istället!

Har fixat godis (onsdag jag vet, men äsch, det är ju inspark..! haha) och ska strax sätta på Ice Age 2 på Suresh mini PC haha, men bättre än inget alls! (Min nya dator väntar hemma i Motala, längtar tills helgen!!)

Men innan jag klickar på play tänkte jag dra dagen för er:

Började dagen med att möta upp Petra utanför huvudentrén typ kvart i 9. Hittade salen och där fick vi lite ännu mera information. Det tar aldrig slut med information tror jag haha! Vi fick även träffa två att våra blivande lärare och dom verkade jättebra! De hade lite genomgång om vad vi ska göra i kurserna och vilket material vi kommer att behöva.

Vid 12 samlade vi ihop oss tillsammans med faddrarna och så började vi gå ner mot Vätterstranden. Vi gick och vi gick och vi gick och vi gick... innan har jag kännt att det mesta här i Jönköping ligger rätt så nära, men inte Vätterstranden. Eller jo, men inte längst bort på Vätterstranden haha!





Väl där fick vi dansa, skrika, sjunga och fjäska vidare för HI LIFE. Sen var det dags för klädstrecks-"leken". (Dvs, ta av dig alla/så mycket kläder du vill och lägg dem i en låååång linje och sen mäter HI LIFE den och längst vinner helt enkelt.) Man fick massa pluspoäng om man klädde av sig helt naken och la sig i klädstrecket med. Så det gjorde flera, inte jag, inget jag någonsin jag skulle göra MEN tack ni som gjorde det, hoppas vi vinner så ni inte gjorde det i onödan... haha!

Sen fick vi våra overaller och så var det dags för "overallceremoni". Det gick i stort sett ut på att vi skulle inviga (läs: skita ner) våra overaller så mycket det gick! Så vi fick gå runt till olika stationer och göra olika uppgifter. Tillexempel åka på en plastpressening (?) täckt med såpa ner i gegga (jord+vatten), eller att rulla oss i gräset. Till sist skulle vi bada i Vättern, vilket de flesta gjorde med glädje för att få bort geggan.

När det var slut gick jag med Petra hem till hennes lägenhet och bytte om från blöt overall till torra trosor och byxor igen. Sen cyklade jag hem. Himla rolig men ack så tröttsam dag! Imorgon är det nya tag och då blir det utgång!!




Här hänger min fiiina overall som jag ska bo i, i två (eller kanske tre) år framöver. När den har torkat ska jag limma dit alla märken jag samlat på mig hittils. Det som är ritat på är en flaska som Hanna i min klass målade, det var en av deltävlingarna i overallceremonin. Man skulle snurra runt med huvudet lutad mot en pinne som stod i marken (irländsk julafton) och sen springa fram till klasskamraten som stod framför och rita en flaska på dens overall och sen ställa sig där så att nästa person kunde snurra och rita på en självs overall! Så var det med det!

Kommentarer
Postat av: Sötko

Åh så glad att du verkar ha det awesome älskling! Måste höras i helgen angående nästa vecka? :**

2011-08-24 @ 11:38:34
URL: http://svartgummianka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0