Gör julen mer ego och ge mer annars med


♥♥♥ Kommentarer 0
Tänk om man gjorde om julen lite..  

och inte hade den här hetsen över att man måste köpa julklappar till precis varenda person, som dessutom ska vara bra julklappar, för en rimlig peng, och så måste det ju vara rättvist så inte en person får en mycket finare sak än den andra personen.

tänk om man istället för att hetshandla julklappar, som bara några få blir riktigt bra och uppskattas påriktigt, skulle ta julen som en tid då alla får unna sig själv saker och upplevelser för precis samma summa man spenderar på att ge andra presenter. Då skulle man slippa julklappashetsen och det dåliga samvete man får när man unnat sig något man egentligen inte alls behöver...

min poäng är: varför ge bort för att ge bort? jag tänker såhär: hittar jag en sak som jag känner att "åh den här skulle passa X så hiiimla bra!" eller "det är ju precis en sån här som Y pratade om att hon letade efter"....

Hittar jag en sån där guldsak.. då köper jag den såklart vare sig det är jul eller inte..
för hur kul är det inte att få en oväntad överraskning?

(lite natt funderingar.. godnatt nu)
EDIT:
VILL POÄNGTERA ATT JAG ABSOLUT INTE ÄR OTACKSAM FÖR JULKLAPPAR JAG FÅR ELLER SÅ.
MER FUNDERINGAR ÖVER HELA GREJEN MED JUL OCH JULKLAPPAR OCH SÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0