6 - Min dag


♥♥♥ Kommentarer 0

Idag gick jag upp 8. tog bussen kvart över 9 till skolan. Började med "årskurssamling" i aulan för alla 3or. Där sa dom inget som jag redan hört. Men pratade en del om vandalism osv. Elever som förstör möbler och skäpar ned.

Efter det hade jag Grafiskkommunikation. Vi planerar inför en film vi ska göra om estet. Då får Hanna sms om att brandlarmet har gått i andra huset, jaha. undra varför. Men jaja, det går inte i det här huset så vi fortsätter jobba.

Sen hade vi lunchrast, då gick jag och Hanna för att försöka ändra vårt schema lite. Flytta på en historia lektion. Kom precis innanför dörren på andra huset innan brandlarmet går IGEN?? Så vi tänkte  gå in till A-huset istället, kallt ute ju! (eftersom vi inte hade någon lektion i  andra huset så behövde vi inte gå till samlingsplatsen, ingen skulle sakna oss där)  Men så bestämde vi oss för att hämta jackorna och hitta vår historialärare vid samlingsplatsen. Lättare än att hitta i skolan faktikst. Det är så lätt att man går om varandra då.

När vi letade bland folket så möter vi vår svenska lärare Lotta som säger att första gången larmet gick så var det pga. att någon hade tänt på några pappersservetter inne på en toa. JÄVLIGT MOGET DÅ.

Hittade läraren vi sökte, pratade och gick till A-huset igen. Jag hämtade min väska och så gick vi för att kolla om man fick gå in i andra huset nu. Det fick man. Så vi gick till cafetérian och pluggade på Kultur och idéhistoria prov. Gjorde provet. gick helt ok, får minst G iallafall.

Tog bussen mot stan. Gick av i stan, köpte hårband till Suresh (som han hade bett mig göra), tog nästa buss hem. HEMMA.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0