7 - Min bästa vän [DEL 2]


♥♥♥ Kommentarer 1
Min andra allra bästa vän av de tre, är Johanna Sötko Berglund. Vi gick i samma klass 7 - 9an, men det var först i 8an som vi blev riktigt bra kompisar. Det var i samma veva som jag blev tillsammans med en av hennes kompisar så blev vi närmare, satt tillsammans på SO och Svenska lektionerna och hade så gryyymt kul hahah! Fyfan, det finns en anledning till varför jag suger i geografi haha! Det var under en av de där lektionerna som vi helt plötsligt kom på vårt alldelles egna "ordspråk". Tillsammans når vi taket. Och det gjorde vi också. Tillsammans har vi nått det där jävla taket såå många gånger! Det där uttrycket har hängt med oss ända sedan åttan och för bara några månader sedan tatuerade Johanna in det på sin underarm.


En annan sak som bara är "OSS", är under praoveckan i nian. Vi ville båda vara hos en fotograf, så det fixade vi. Under praoveckan sov hon hos mig varje dag och det var nog en av dom bästa veckorna. Vi kom varandra grymt nära då. Det var även under praoveckan vi fastnade för SÖTKO. Jag minns det faktikst i detalj. Vi satt och fikade på Lilla hem efter den första dagen på praon, och jag berättade för henne att jag har glömt min PRAO-knapp som man skulle ha på sig, som vi hade fått från skolan. Och jag sa typ "..och jag mitt smartko glömde ju praoknappen i skolan!".. och efter det vet jag inte varför, men vi utvecklade smartko till sötko, och på den vägen är det. Vi är sötko med varandra helt enkelt.


Påtal om smeknamn.. ett av alla hundra smeknamn hon har på mig, förutom sötko då, är Kåtis. Herregud tänker ni nu. Men jag måste bara få förklara, att Kåtis kommer av att vi var 2 Julior i klassen, och jag var så himla trött på Julia K hit, Julia K dit. Störde mig på det där jääävla K:et. Och som vi alla vet uttalas K som Kå. Och Johanna med sin underbara, smått långsökta humor tyckte det var väldigt kul att göra Kå till Kåt till Kåtis. Och så är det bara haha.



Sommaren efter nian bodde hon i stortsätt hemma hos mig minst en gång i veckan. Då bodde hon egentligen med sina föräldrar, ute i skogen, flera mil ifrån Motala. Så för att kunna vara med på alla fester ute vid Korpenstugorna så sov hon hos mig. Himla bra sommar det där!






Love you sötko, vet inte hur jag skulle klara mig utan dig. 

3<






Kommentarer
Postat av: Sötko

fy fan vad jag älskar dig kåtis/Sötko.

Pick pick, curry curry 3<

2011-01-26 @ 22:08:47
URL: http://svartgummianka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0