Mitt framtida yrke!


♥♥♥ Kommentarer 0
shit, kan knappt fatta det. bad mamma att sitta med mig vid datorn, för att kolla högskola, volontärarbete.. framtid överhuvudtaget. och vi kollade runt på masssssor av program som olika skolor erbjöd. men njeeeeee. ingenting klickade med mig lixom. sen står det "Film- och Tvscenografi/attributmakeri". ÅH. Fan i helvete vad kul!! Så jag minns en gång i 2an när min klass var på studiebesök på en sådan verkstad, och hur impad jag var av allt. SJUKT COOLT. dör lite. Det här vill jag bli!!!
DOCK ligger skolan i Skellefteå.. med andra ord, uppåt. usch. uppåt=kallare. inte bra. Men what the hell, fan vad kul det låter!!


Wikipedias förklaring av attributmakare: 

"Attributmakare arbetar med rekvisitan till teaterföreställning eller filminspelning. Man specialtillverkar föremål med olika egenskaper. Man gör föremål för åstadkomma särskilda händelseförlopp och effekter. Det kan till exempel handla om att tillverka verklighetstrogna attrapper eller konstgjorda dörrar som ska slås sönder på scen. Attributmakare arbetar även med rörliga objekt och med fondmåleri."


(NÅGON SOM VET NORMAL TEMPERATUR I SKELLEFTEÅ UNDER SOMMAREN ELLER? Google vill inte sammarbeta med mig...)

I'M HAPPYYYY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0