ROM: PART 2


♥♥♥ Kommentarer 0
ROM: PT 1!


Gick upp halv 10 och tog Metro till stadsdelen Trastevere där marknaden Porta Portese är varje söndag morgon.
Här är vi vid någon fästning och jag framför Roms enda pyramid.


På en bro över Tibern.


Marknaden var huur lång som hellst, allt var uppställt på en enda lång gata. Dock var det enda jag hittade ett armband och flipflopps. Men Suresh var glad för det haha;*


Vi hittade en resturang och åt lunch. Jag har på mig hjärt-bodyn jag köpte i Uppsala innan vi åkte.


Jag tog grillat kycklingbröst med pommes.. dock glömmer jag alltid att fota maten innan jag har ätit upp den...


Åkte till hotellet och chillade ett tag. Sen tog vi Metron in till centrum och hamnade vid Fontana di Trevi igen.


Och där var det smockat med folk, som vanligt.


Vi kastade varsitt mynt med vänster hand över höger axel.. eller om det var tvärtom.. minns inte, men vi gjorde rätt då iallafall haha.


my love


"ovandelen" av Fontana di Trevi och Suresh♥


På kvällen åt vi på en resturang som låg precis bredvid hotellet


Min fina


Min pizza.. och ja, pizza är betydligt godare hemma i Sverige!


Suresh fick en hel flaska vin (dock utan etikett...) och här är vi i lobbyn, i väntan på hissen upp till rummet.


..och det var andra dagen i Rom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0