Bockis


♥♥♥ Kommentarer 0

Igår efter vi kom hem från båtturen, fixade jag mig och åkte hem till Suresh, då jag skulle med hans familj ut för att äta på resturang. aldrig till Hamnkrogen. Sämsta servicen ever. Men umgänget var trevligt iallafall! Efter det hann vi bara komma hem, innan vi kom på att vi ville gå på bio. Såg Transformers 3 i 3D. SE DEN! Och se den i 3D! Så himla bra gjord! Somnade nästan direkt när vi kom hem och sov som stockar hela natten.

Vaknade vid typ ett (så himla skönt med sovmorgon!) och kände att vi ville hitta på något! Så ringde mamma och pappa och de skulle åka till Bockis så vi hängde på dom!


"Bockis" eller Bocksjöstugan som den heter egentligen är en sommarstuga som min farbror äger. När jag var liten var det min Farmor och farfars och vi var där varje sommar och badade!



Vi fikade på frysbullar, knäckkakor..


..jordgubbar såklart


..och Almondy-tårta!


Eftersom sjön inte är så stor, blir den himla varm på sommaren. Idag var den 25 grader!


Grannarna hade klarbärsträd som hängde över på vår tomt. Tyvärr var dom jättesura.


I huskroppen till vänster finns sängar och kök. I mitten är altanen och till höger snickarboden. Dom sitter inte ihop, även om det ser ut som det.


Vi höll till på bryggan hela dagen, härligt väder!




Fotade lite med teleobjektivet. Det är inte nytt, men brukar inte ha med det när jag fotar. Gillar hur kort skärpedjupet blir.


Min allra finaste.


Vi pratade om fiskgjusarna(?) som seglade låångt ovanför oss. Mamma visade hur breda de kan vara mellan vingspetsarna.


Jag plockade med mig röda vinbär hem. Kunde stå vid den bär busken i timtal när jag var liten. Okejdå, inte timtal men nästan! Så himla gott!


Tog en runda på tomten och fotade allting jag minns så väl sen jag var barn.


Här är köket, och min spegelbild i köksdörren. Till vänster altan, till höger kök och rakt fram är vattnet.


Tycker det är charmigt med järsgåd. (google: gärdesgård.. hehe)


Mitt i skogen ligger det, med ett enda hus som granne. Precis vid sjön och med dass. Som det ska vara i en sommarstuga tycker jag.


Fina gamla stolar och ett slitet bord som jag vill dra mig till minnes att jag har fikat vid otaliga gånger. Som jag minns det var det inte lika slitet då... tycker det är synd när man inte tar hand om såna gamla och vackra möbler. Men det är inte mina grejer och inte heller min stuga.


En gåskör stod innanför fönstret och sjöng för vad som såg ut att vara full hals!


Jag lekte lite med exponeringstider och rörelse. Ibland kan man få till det riktigt coolt. Vet dock inte om jag gjorde det här.


Trappan upp till köket och blåklockor.



Den här fina (men skäggiga!!) killen får avsluta Bockisinlägget. Ibland önskar jag att det var min sommarstuga. När jag blir stor kommer jag förmodligen och förhoppningsvis ha min alldelles egna lilla söta stuga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0