ALLA hjärtans dag


♥♥♥ Kommentarer 1
Idag är det alla hjärtans dag. Och precis som varje år så bombas facebook med olika meddelanden. Hälften stör sig på de som har någon att mysa med och resten stör sig på de som stör sig. Så himla meningslöst. Och några tycker att "alla hjärtans-dag är en helt värdelösdag. -"Varför ha EN speciell dag att vara kärleksfull när du kan vara det ALLA dagar om året!?". Jag förstår poängen, man ska vara snäll och omtänksam till vardags också. Men jag ser inte felet i att en dag per år vara det lite extra? Och så kan ju de som vill vara extremt snälla och omtänksamma varje dag, vara det?

Min Valentin befinner sig för tillfället fler än 12 timmars flygresa ifrån mig. Ungefär 9500 km från mig. Nu är klockan halv tio på kvällen där och vi har bara hörts en snabbis på facebook. Han verkar inte ha tillgång till internet längre.. Men mig gör det inte så mycket. Som sagt, allahjärtansdag är faktikst bara en dag. Så vi får ta en annan dag, när han har kommit hem, att vara extra fina mot varandra. Det är lite som med nyår, vi sågs inte på hela dagen och natten då, och vi mår inte dåligt för det. Hetsen kring det här med förhållande och alla dagar man "måste" vara med någon är så onödig. Som om man är mindre värd för att man är själv? 
 
Mina planer för ikväll är iallafall att gå på bio med mina tjejkompisar här i Jönköping. Vi ska se EGO och det ska bli hur mysigt som hellst. Men jag hade lätt lika gärna kunnat suttit hemma, streamat serier och ätit B&J, och vart minst lika nöjd med min allahjärtansdag. För det finns inga regler hur den här dagen ska vara, dom gör du själv! Och om man nu inte har någon att ge lite extra kärlek och omtanke kan man väl lika väl ge sig själv lite extra? Unna dig favoritmaten/godiset. Eller hitta på något helt annat du har funderat på att göra ett tag. Köp den där klänningen/skorna som du har tittat på så länge. Hade du haft en partner hade du förmodligen köpt något till hen ändå, så varför inte lägga dem pengarna på dig själv?
 
Ha en fin allahjärtans-kväll hörni, varesig ni är själva eller inte ♥
 
Jag och min fina vän Petra i studion förra veckan, bilder fotade av http://sjoholmsfotografi.blogg.se/.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jullan, vi kom ju överens om att JAG var din Valentin i år! Höhö, sköööna bilder!

Svar: Tänker inte ha dig som min valentin förrens du slutar kalla mig JULLAN! bara ville som får kalla mig jullan;D pussss
Julia Karlsson

2013-02-15 @ 23:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0