Prickig plånbok


♥♥♥ Kommentarer 0
Gör er redo för världens längsta blogginlägg...

Idag när jag kom hem från skolan fick jag värsta inspirationsrycket och grävde i säckarna med gamla kläder som jag och Camilla samlade ihop till vårt projektarbete. Hittade ett jättefint mörkblått tyg med vita prickar. ♥Prickar♥, ni vet. Fick syn på min slitna, svarta, tråkiga gamla plånbok (ja den är riktigt gammal, har fått den av mormor, så tro mig, den har vart med ett tag haha!).

Iallafall, fick för mig att klä in den i tyget! Och jag älskar ♥lim♥ för att det går fortare än att sy såå....(slö jag vet)


Målade av den "utvecklade" plånboken på tygets avigsida och plussade på med gott om "sömnsmån".


Sen var det bara att limma och trycka.



Färdiglimmat runt om..



Ska du göra detta, glöm för gudsskull inte att göra hål för knappen
(eller hur man nu stänger din plånbok/väska etc.)


Här följer en beskrivning om hur man gör "runda hörn"..









För att jag inte skulle "limma in" dragkedjan så klippte jag bara ett hack i tyget. Funkade asbra!


En beskrivning om hur man gör spetsiga/kantiga hörn. (jag valde såklart att göra runda på båda hörnen men ville bara visa er)






FÄRDIG!



Söt va!?♥

Sen kan man ju dekorera ännu mera om man skulle vilja det, tex. rosetter eller knappar. Kan visa någon annan gång hur man gör egna rosetter men såhär kan man göra en "dekorationsknapp":
(klicka på bilderna för att se större)


Hoppas ni med blev inspirerade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0