Någon fördel ska man väl ha


♥♥♥ Kommentarer 0

Var som sagt på biblioteket. Haha. Gick fram till disken för att låna böckerna jag valt. Bibliotekarien säger; "Oj du har visst en skuld.. men vänta lite... du är ju inte 18 än! Då avskriver jag den. Vilken tur du hade!" Jag: "Ja någon fördel ska det väl finnas med att inte vara 18 än, haha." (Syftandes på allt man inte får göra som 17,11-åring.)

Lånade tre böcker åt min bror ur en asbra serie av John Marsden. "Imorgon när kriget kom" heter den första boken och sammanlagt finns det sju böcker som är helt grymma!

"Sju ungdomar: Ellie, Corrie, Fi, Homer, Robyn, Kevin och Lee ger sig ut för att campa ute i bushen under några dagar. På natten kommer det plan som flyger snabbt och lågt över dem. Men de tänker inte mer på dem. När de kommer tillbaka till civilisationen upptäcker de att djur är instängda, fastbunda och en del döda. Husen är tomma, elen är borta och telefonen ur funktion. Australien har blivit invaderat. De drar sig tillbaka till den undangömda dalgången som kallas Helvetet. Där gömmer dom sig för invasionsstyrkan."



UPDATE: Nu när jag sökte lite på boken, hittade jag en trailer, för den ska tydligen bli en film som släpps nu i år! MÅSTE SES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0