Knäppa reseminnen


♥♥♥ Kommentarer 0
nu inför resan på söndag kom jag och tänka på alla knäppa situationer vi har vart med om på dom andra resorna..

Har ju alltså vart iväg i Rumänien, Frankrike och Frankrike och nu blir det Skottland.

Kommer inte på något knäppt ifrån Rumänien direkt men första gången vi åkte till Frankrike därimot...eller rättaresagt på vägen hem därifrån;

Vi har shoppat hela förmiddagen, tåget ska gå ifrån stationen ca 5 (om jag minns rätt) och vi känner oss rätt slut efter att shopping. Hittar en bänk att slå oss ned på inne på Euro Lille ( svinstor galleria). Jag minns inte riktigt varför men jag tar fram mitt pass för att kolla att det är där det ska vara. Då får Camilla för sig att göra samma sak. Och hittar det inte. Hon packar upp hela sin väska på bänken där i gallerian. Men inget pass. Panik. Har ca 1,5 h på oss att hitta det innan tåget till flygplatsen går... Vi tänker att det måste vara kvar på hotellet! Hotellet ligger bara 2 tunnelbanestationer och en liten promenad bort, och där springer vi med våra rullväskor.

Väl framme på hotellet säger dom att rummet har städats och inget pass har hittats, men vi får ändå gå in och leta själva. inget pass där heller.. Försöker få tag i ett nummer till informationen på flygplatsen så vi kan fråga om man får flyga hem på typ leg eller nått..Men personalen försöker knappt att hitta nått nummer så skitsamma. Nu var det ändå hög tid att ta oss till tåget! Vi får försöka lösa det där väl på flygplatsen! På nått sätt måste man ju kunna komma hem!!

Tunnelbana till stationen. Bråttom att leta upp rätt perrong. Nummer 3. Hittar nummer 3. Men det står fel destination på skylten vid perrongen!? Frågar i informationen och får veta att vi är på helt fel tågstation!? haha, så himla kul såhär i efterhand men då var det verkligen ÄNNU MER PANIIK. Som tur var så låg den stationen ca 3-400 meter därifrån. Sprang hela vägen med rullväskorna haha. fyfan paniken asså. Men hinner ändå i godtid och väntar in tåget. Inga problem lixom. puuh.

Tåget kommer och vi hittar rätt platser. En timme senare är vi framme i flygplatsen. Går direkt till informationen där vi får veta att Camilla får åka hem på sin legitimation. PUUHH. Hittar rätt gate och väntar till s det är boarding time. Går på och slappnar av! Äntligen påväg! Nu kan väl ändå inget gå fel! Men vi ska ju byta flyg i Amsterdam...

När vi väl har landat i Amsterdam så åker flygplanet omkring på marken minst en kvart. SÅ stor flygplats är det. helt sjukt. Så när vi sitter där och rullar omkring på flygplans parkeringen säger en flygvärdinna att vi är 30 minuter förenade och att alla ska släppa fram de som ska byta flygplan, panik igen! Kollade på boardingkorten och där stod det att flyget skulle gå om 15 minuter!?!?!? ututut från flygplanet, sprang om alla vi kunde! Väl ute i terminalen var vi vid gate A7 typ.. vi skulle till C21... Så sprang mot skyltarna det stod "C↑" på, kom till slutet av del A och runt hörnet.. jag SER inte ens slutet på del B!! Sprang som fan med andan i halsen, "vi ska fan med flyget", "jag måste stoppa det så dom andra hinner med med!"

På dom flesta flygplatser jag har vart på på dom här resorna så har det alltid funnits rullband att stå på om man inte orkar gå så långt för långt är det fan mellan allt där. Och där kommer jag springandes (brevid rullbandet), och alla som står på bandet bara glor och garvar, för bandhelvetet går precis lika fort som jag springer. jäävligt irriterande när man är asstressad! men kul nu i efterhand haha! Iallafall, där springer jag,, börjar se slutet av B-delen och bara: "men vafan!? Vart är C då??" Jaha, ett till hörn.. rundar hörnet.. SER INTE ENS SLUTET PÅ C. MEd andra ord är terminalen uppbyggt som ett U och vi kom in i ena änden och vårt flyg går ifrån andra änden? Fan den största flygplats jag vart med om. Helt sjukt!

Men springer som fan ända bort till C, kan ju lägga till att min kondition är den sämsta ever. Kommer äntligen fram till C21 med andan i halsen, svinstressad bara: "VART FAN ÄR GATEN, VART SKA JAG SÄGA ATT DOM SKA VÄNTA!?!?!" ....möts av ett helt gäng som bara sitter på stolarna vid C21 och glor med ögon som säger: "vafan har du så bråttom för?" Min reaktion blir typ "Vadå? varför är ni så lugna, flyget går ju snart!!".. så kollar på skärmen där tiderna visas. -.- ....................Flyget går inte förrens om 35 minuter. . .  .. .. asså shit, jag bara garvade hahah, så himla illa! Och där hade vi sprungit, hela U:et hahaha och där kommer de andra ifall, svistressade, och möts av mig som står och asgarvar, helt andfådd hahahha. Vi hade kollat fel på biljetten på planet, hade läst boardingtiden istället för avgångstiden hahah. så himla knäppt. Så puuuuh.

Resten av resan gick hur smidigt som hellst haha och tack vare allt så fick jag en jäkligt knäpp resehistoria att berätta för er!

Hoppas på fler knäppheter att skratta i efterhand åt på den här resan med!

Bild ifrån Amsterdams flygplats, på nerresan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0