Första krogbesöket - del #1


♥♥♥ Kommentarer 0
Nu såg jag att jag hade blivit länkad av sixteenfeet.blogg.se! Blev jätteglad!:D

Så tänkte berätta om min fredagskväll. Eftersom jag skulle komma in på krogen efter tolvslaget så hade jag, min kusin Kristine och Johanna bestämt att vi skulle gå ut i Linköping!

Jag ville testa att försöka komma in 23.45 bara för att se om dom skulle vara shyssta ändå. Bara för att efter 12 kan jag ju inte testa det längre haha! Så vi fick lite bråttom i till stan. Vi gick först mot Pitcher's, och jag ställde mig längst fram och visade legget. Han tittar på det och säger "det är 20 här" och ger tillbaks det. VAFAN. :(

Synd men skitsamma tänker vi, och skyndar oss till Platen's istället. (Tur att alla krogar ligger bredvid varandra haha!) Men nej, där är det med 20. Och en jättejobbig vakt som lät ironisk när han sa: "kan tyvärr inte släppa in er, seriöst" så vi fattade inte att han var seriös haha.. :'(

Blev nästan ledsen faktikst, fan vilken skitkväll, har peppat inför det här i MÅNADER och så kommer jag inte in när jag väl är 18!! Men vi hade ett ställe kvar på listan: Plaza.

Så vi kör samma grej där, (dock är ju klockan äver 12 nu..aja) att jag ställer mig först! Och den här vakten var betydligt bättre!
Han tittar på mitt leg och säger: "hmm... 28e.."
Jag: "Det är idag. NU!"
Han: "Ja det är det ju! Men grattis! Då är det klart du ska få gratis inträde också!"
Jag: "Oj tack!:D:D:D:D:D:D"

Han räddade hela kvällen för mig kan jag lova!

(Nu måste jag fortsätta städa, skriver fortsättningen snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0