Egypten - bad och snorkling


♥♥♥ Kommentarer 0
Största delen av tiden vi var i Egypten låg vi nog vid poolen. Men en dag gick vi ner till stranden för att kolla lite. Det blåste rätt mycket där. Det var badförbud på vår strand pågrund av hajattackerna som hände några veckor innan vi åkte. Men följde man stranden ca 50 meter åt vänster om vårt hotell så var det helt okej att bada och snorkla. Detta låter ju lite lustigt först, men beror på att för att hotellen ska få häva badförbudet så måste de uppfylla vissa kriterier, som tex. badvakt, utkikstorn, båt, osv.

Den extra dagen vi fick gick vi till grannhotellets strandbit och där hade dom en SVINLÅNG brygga rakt ut i havet. Kostade ca 40 EGP per person (40 x 1,30 = 52 SEK) för oss eftersom vi inte bodde på det hotellet. Lätt värt. Längst ut fanns det ett rätt stort soldäck och därifån fick man snorkla. Jag gjorde det INTE. Fan kallt i vattnet. Men jag har alltid vart lite av en badkruka och badar max 3 gånger under sommaren i Sverige.
Men Suresh, Ville och Pappa snorklade och fick låna min undervattenskamera. Har tyvärr 15 kort kvar på den. Därför har vi inte lämnat in den för framkallning än. BLÄ. Men när jag väl gör det oc får bilderna tänkte jag scanna in dom bästa på pappas jobb så ni får se. Ska bli spännande, jag har ju inte heller sett hur det såg ut där under vattnet.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0