Streetdance


♥♥♥ Kommentarer 0
Något jag ÄLSKAR att göra är att dansa. Enda anledningen jag går ut på krogen är för att dansa. Sitta still och dricka/prata kan jag göra hemma, men finns det ett dansgolv, då är jag där. Har gått på danskurser i olika dansformer ända sedan jag var.. hmm.. hur gammal är man om man går i femman? 11? Aa men typ 11 år. De första åren gick jag på Jazz- och Showdans, det var kul! Men nu de senaste åren har jag gått på Streetdance. Men nu har jag inte gått på någon danskurs på typ ett år eller vad det blir. kanske mer :( saknar det himla mycket, vi var ett så himla härligt gäng också! Synd. Det som "splittrade oss" var att vår dansledare kom på in polishögskolan och flyttade. himla synd, för hon var den bästa! Efter det började en annan tjej vara ledare men när jag kände att tillochmed JAG var bättre än henne, då slutade jag. Jag går på kurserna för att utvecklas och ha roligt, men hon var inte så rolig heller.

MEN nu har det börjat en annan ledare där, EN KILLE. WEHOO!! haha, nevars men tycker det är grymt med killar som dansar. hoppas han kan sin grej bara för jag och Frida funderar på att kanske börja... En ny termin börjar ju nu i slutet av Januari, så vi ska nog gå på provomgången och hålla tummarna för att han är en asbra ledare! För jag vill dansa street!!

En video ifrån en uppvisning jag och min supergrupp gjorde i Linköping 2009.
Vi kallade oss Vain och hade så grymt kul! Här dansar vi till Crossfire – Lady.
(jag är längst till höger med tofs och svarthårband) 


Ifrån samma uppvisning, halva gruppen dansar till Missy Elliots "Slide"
(jag är längst till höger, längst bak med tofs och svart hårband)



En annan video på en av våra träningar, här till Beat it med Michael Jackson
(jag är längst till vänster, röd/brunt hår i tofs)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0