Trädlampskärm


♥♥♥ Kommentarer 0
Jaha, bara för att jag har så tråkigt tänkte jag visa en uppgift vi har gjort (jag är inte klar än..) i kursen Form. Vi skulle göra en lampskärm med hjälp av de här materialen; Lim som heter Medium, Silkespapper och hönsnät.


Först gör man formen man vill ha i hönsnät. ANVÄND HANDSKAR. Annars går du hem med sönderrivna händer, aj. Sedan lägger man silkespapper på, och penslar MYCKET Medium på, så att det blir som ett skal. Jag har gjort ca 7 lager silkespapper för att stammen ska kunna hålla uppe kronan.


Min idé är att göra ett träd. Egentligen skissar man ju såklart allra först, här är min skiss. Den enda ändringen jag har gjort egentligen är att ändra trädkronans färg till orange/gul (höstträd) istället för grön. Insåg att eftersom det ska vara en lampa så blir skenet trevligare ifrån orange än grön.


När man tycker att det räcker med silkespapper och det har torkat ska man ta bort hönsnätet (för att vi jobbar för att tillverka så miljövänliga saker som möjligt, ska det i stortsätt bara vara gjort av papper tillslut). Även nu BÖR man använda handskar - annars sönderrivna händer.


Jag har faktikst kommit lite längre än vad det finns bilder på. Trädkronan är nääästan klar, håller på att slita bort hönsnätet. Sen återstår bara att laga hålen (som blir när hönsnätet tas bort) och komma på hur jag ska fästa ihop krona och stam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0