Sri Lanka 2011 - upplevelser


♥♥♥ Kommentarer 0
Sådär, tillbaka i kalla Sverige och lilla Motala igen. Hade gärna suttit kvar på planet och följt med tillbaka till värmen, men icke. Skolan börjar på Måndag och såklart har jag saknat mina fina vänner och familj. 

Jag har vart med om världens mest idiotiska omkörningar.
Jag har ridit på och badat elefant.
Bestigit berg trots att jag är höjdrädd.
Sett mitt livs första kackelacka men även insett att de faktiskt är räddare för mig än jag för dem.
Har även stött på 2 riktigt stora spindlar. Inga med hår på, men ändå. Enorma. Överlevde det med.
Lärt mig flera ord på Singalesiska(?) till exempel "honday" = bra och "Ende" = kom.
Jag har mest badat i pool men gick i till midjan i havet.
1600 bilder har jag fotat och filmat en heldel.
Jag har svettats som aldrig förr men använt klänning och kjol nästan varje dag.
När internet har funnits tillgängligt har jag spelat Wordfeud med mamma.
Jag har fått duscha med hjälp av kallvatten i en hink och en skopa. Där snackar vi snabbdusch, haha.
Har återigen fått bevisat för mig att matte inte är min grej.. 1kr = 16 Rupies... hjälp!?
Jag har utstått både cigarr och snus men pussats ändå. Bara för att.
Jag har blivit myggbiten på hela kroppen och största misstaget var att jag inte tog med mig Xylokain (salva mot insektsbett). Så nu har jag uppkliade sår på hela kroppen istället..
Jag har ätit piller mot allt möjligt. Även fått besök av läkaren som totaldissade pillren jag köpte på apotek.. ups.
Jag har sett apor, elefanter, ormar, kossor och insekter.
Jag har läst ut Zlatan boken och "Laura" av Carolina Gynning.
Jag har shoppat två klänningar, en lång och en röd med vita prickar.
Jag träffade min saknade vän solen och fick en minibränna som garanterat är borta tills skolan börjar.
Jag har fått grymma benmuskler (in my dreams) av tusentals trappsteg uppför berg och tempel.
Jag har shoppat julklappar och fått allergiskreaktion mot annanas.
Jag har firat jul och nyår och träffat en italiensk tjej. 

(i nästa inlägg kommer bilder!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0