KONY 2012 - STOP AT NOTHING


♥♥♥ Kommentarer 0

Okej.. köpte precis KONY 2012 Action Kit.
Efter att ha sett filmen kände jag att det är väl det minsta jag kan göra.
Det var innan jag hade läst alla kritiska kommentarer om hela KONY 2012 kampanjen.

HÄR är en länk till en sida där en kille radar upp de olika
anledningarna till varför folk tvivlar på detta.

Visst, jag kände mig smått dum och naiv som bara gick och köpte direkt.. utan att göra någon research om vad detta egentligen är. Men samtidigt.. ibland får man välja vad man ska tro på.
Vilket som väger tyngst.


Såhär avrundade killen ovan sin text:

The film Kony 2012 began because the filmmakers went to Uganda and met a young boy so traumatised by his experiences that he was contemplating suicide. Confronted with the grotesque reality of the atrocities, the Western filmmakers did what I hope I'd do, and resolved to help. No matter what. With that in mind, does it matter if they get paid well? Does it matter if they massage the facts? Does it matter that their charity isn't completely accountable? Does is matter that they're naive prats who think it's the white man's job to save Africa? Or is that all just pompous hypothesising by Westerners with enough freedom, information and education
to look down on a simple, kind act?

Isn't it better to just stop criticising and start helping children in need?


Jag håller med. Vad fan spelar allt för roll? 
Jag har fått en tankeställare, jag har blivit aware. Inte bara om att hjälpa just Invisible Children, utan att överhuvudtaget ta tag i den här jävla skiten som pågår. Jag har velat åka som volontär till Afrika i hur många år som hellst bara för att KUNNA HJÄLPA TILL. PÅ RIKTIGT. Inte bara skänka pengar till någon organisation. Så jag har varken åkt som volontär eller skänkt pengar. FYFAN VAD DÅLIGT. Så jag köpte mitt kit. Ja, jag kommer sätta klistermärken överallt, ja jag kommer använda mitt armband. För får det någon, om ens en enda människa att undra vad det är och gå in och se filmen jag såg - så är det värt det. Ju fler som vet, ju fler gör NÅGOT. Kvittar fan vad. 

Filmen är en uppmaning. Inget jävla trick. Det här pågår. Välj själv om du vill bidra till KONY 2012 eller göra något HELT annat. Huvudsaken är att du gör NÅGOT!

Det första jag ska göra NU, är att sätta in SKITUNGARNA2011 på mitt autogiro. För där så gott som VET jag vad pengarna går till.

För hundra kronor i månaden får man fri tillgång till Spotify. Eller mat, hus och kärlek till barn i nöd. Välj själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0