DIY-dress


♥♥♥ Kommentarer 0
Tänkte visa er hur jag gjorde den HÄR toppen förra veckan.
 
1. Såhär såg klänningen ut från början. Något skrynklig men det var inget jag orkade lägga energi på att rätta till.
 
2. Jag vände klänningen utochin och klippte av den ca 2 cm under blixtlåset i ryggen.
 
3. Nålade upp kanten ca 1 cm upp. (Här borde jag ha zickzackat kanten innan jag nålade upp allt, för nu har tyget börjat repa upp sig lite så det blir fransigt...)
 
4. Sydde raksöm med min superfina symaskin!
 
5. Och slutligen nålade jag fast bandet (som jag köpt för en tjuga på loppis) i överkant på toppen.
 
 6. Sedan började jag sy fast det för hand. Det tog sin tid, men jag är så himla nöjd med resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0