Om utvecklingen och mirakel


♥♥♥ Kommentarer 0
Seriöst. Det kan aldrig ha vart bättre förr.
Suresh och Leona ringde precis på facetime från Sri Lanka. Dom satt på en restaurang, som hade wifi, och åt hela familjen. Vi pratade ett tag, jag hälsade på hans morbror och jag visade dom hur mycket snö det är i Sverige. Sen la vi på och jag bara förundrades över hur sjukt det är egentligen.
 
När jag var liten så var det något speciellt att ha mobiltelefon ens. Det tog flera år innan jag fick en själv, och tills dess så spelade jag snake på pappas 3310 och tyckte DET var coolt.
 
Idag kan jag ha min pojkvän och hela hans familj i min mobil några minuter, tillochmed när de är utomlands. Det skulle väl människor förr i tiden kalla mirakel. Idag heter det vardag.
 
Utvecklingen går så sjuukt fort, helt stört. Man hinner ju inte ens reflektera över hur sjukt det är. Men idag slog det mig. Och jag är så himla glad för att det finns. Visst, ibland är det negativt, allt den här konsumenthetsen och nya saker hela tiden. Men det var så fint att kunna få vara med när de åt mat en stund.
Det kan aldrig ha vart bättre förr.
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0